10-års dagen av 11 september 2001

Sitter och ser på SVT´s webbtv / webbsändning om 11 september attackerna mot NY och WTC.
Det finns många hemskheter i samhälle, många hemska händelser.
Jag hörde nått om att WTC rymmer 50.000 arbetare, jag gissar att det
är samtliga byggnader, det är nästan lika många som Öviks totala invånarantal.
Dte bästa av allt här för mig är att med hjälp av BSR Screen Record
kan jag spela in webbsändningen med ljud, dock via mic...
Så man kan återse intervjuer och nyheter senare men mest intressant
är så klart scenerna kring området WTC där terrordåden ägde rum filmades.
Vi får hoppas att detta aldrig händer igen men vi får aldrig vara helt säker.
En dag händer det igen och då kan det bli en större smäll.
Själv drömmer jag om att få en ny chans i kyrkan och bli vän med alla igen.
Får jag igenom detta i höst ska jag sen jobba för att folk ska samarbeta
och ta hand om varandra, det är viktigt, sånt löser många problem och
motverkar utfrysningar, bra kan bli bättre.
Får jag ordning på mitt liv kan jag börja studera och läsa och jobba lite inom kyrkan kanske,
även jag kan göra skillnad, så vi får hoppas på det bästa, om 15 dagar tas mina Medborgarförslag upp
iallafall, så det är bara att hoppas på det bästa. Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0