Apropå Svenska Kyrkan

Det är tråkigt att Svenska Kyrkan ska sparka på oss svaga,
då man mår som sämst blir man kickad och alla ens vänner man har
försvinner från en, nu har jag levt 6 år i utanförskap.
Inom kyrkan polisanmäler man hellre än att reda ut konflikterna.
Jag har iallafall lagt in ett medborgarförslag som ni säkert läst om tidigare.
Det kommer att tas upp måndag den 26 september, jag hoppas att det leder
till att kommunen kan hjälpa mig att iallafall reda ut det som blivit fel.
Jag måste kunna leva ett normalt liv, folk ska inte ta avstånd från mig
bara för att jag har gått särskolan och blivit felaktigt behandlad.
Då är det bättre man sätter sig ner och pratar igenom situationen
så kan man lära sig något nytt, att man måste hjälpas åt.

Kyrkan är känd för att hjälpa sina medmänniskor,
Själevads Församling har gjort sig känd för att polisanmäla utsatta människor.
Man kan bara be en bön att allt löser sig för den dag jag får en upprättelse,
ja för det första kanske jag kan få en ny chans i kyrkan, dom vet hur jobbigt jag haft det.
För det andra kanske man får energi till att gå vidare och ta tag i allt man vill göra.
Ser på Tillbaka till Aidensfield där dom fått problem med rabies,
det verkar vara djuren som smittar människorna.
Sen har vi 9/11 imorgon, vad händer då? Nya attacker?
Bara att hoppas att det blir en lugn dag.
En dag löser sig alla mina problem och man får bli sig själv igen,
finna tryggheten och hitta tillbaka, sen skulle man fått kommit ut och rest.
Det här Aidensfield, en by som heter Goathland i verkligheten,
ett ställe, kanske 50 mil norr om London, på den engelska/brittiska landsbygden.
Det är en plats jag gärna skulle besöka, resa runt och se sig omkring i England,
det vore en upplevelse, vem vet, en dag, en vacker dag är man så trygg och berest av sig
att man kanske säger upp sitt boende och gör sig av med nästan alla sina grejer,
sen tar man en husbil eller husbuss eller nått liknande, kanske en fyrhjusdriven bil eller folkabuss
med husvagn så kan man resa runt, ge sig iväg och uppleva nya platser och vara helt fri,
pengar kanske man har gott om och tid har man gott om, sen om man kommer hem till Övik
efter 2 veckor eller 1 år senare - det spelar ingen roll.
Man blir rundresande och ser sig omkring och upplever nya vidder.
Men om man vore några stycken som åkte kunde det bli bra också,
tillsammans är nästan bättre, det blir lite tryggare då.
Jag kanske skulle köpa en folkabuss och bygga om till husbuss......
Jag hade tankar på en större buss, en Hägglundare, d.v.s. en buss tillverkad av Hägglunds här i Övik,
köpt en som redan är husbuss och fixar iordning eller så en original med alla säten kvar så kan man resa
iväg några stycken i grupp - finns mycket att se och göra.
Om man äger bussen privat kan man inte ta betalt för resan men man kan dela på kostnaderna,
på så sätt blir det mest rättvist, tänk att få åka ner till Taizé med egen bil - eller buss.....
Det ser jag fram emot, men får man inte en ny chans i kyrkan här får man flytta någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0