Hur fungerar detta samhälle?

Folk är urdåliga på att samarbeta, folk kan inte hjälpas åt att
ta sig igenom konflikter och problem, jag står i konflikt med en församling
inom Svenska Kyrkan, dom sparkar ut mig för att min ledare får nog av mig
då jag mått dåligt en tid.
Självklart bryter ungdomarna kontakten med mig också.
Kyrkan bryr sig inte, dom går och anmäler mig om jag kritiserar deras agerande.
Fick tanken idag då jag såg på TV att om man fick igenom sina medborgarförslag
och kommunen hjälper mig reda ut gamla konflikter och man får mötas och bli vänner igen,
då tror jag att alla kommer att må mycket bättre igen.
Då det är gjort kanske man sedan flyttar härifrån sen,
startar upp på nytt på ny ort, men då lämnar man Övik i fred.
Folk sa det förut att jag skulle inte fly från problemen,
och därmed kunde dom inte hjälpa mig göra en flytt möjlig.
Hade dom hjälpt mig att göra en flytt möjlig hade jag haft det ganska bra idag.
Varit med i en ny kyrka, nya vänner och kanske ideellt aktiv i den kyrkan.
Men bäst kanske är att stanna här, få försöka övertala berörda att
ge mig en ny chans i deras församling och att alla får bli goda vänner.
Den dan jag får rätsida på allt sedan så skulle jag vilja ge mig ut och resa.
England är jag nyfiken på, särskilt "Aidensfield" eller Goathland som det egentligen heter.
Det är en by jag skulle vilja besöka.
Tiden får ha sin gång, i höst kanske saker och ting reder ut sig till slut och alla får frid i sina liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0