Jag har en dröm.....

Att få återvända till Svenska Kyrkan - ute i Själevad,
den gemenskap där jag en gång i tiden verkligen trivdes.
Nu har jag levt i utanförskap och isolering i 6 års tid.
Mina vänner på kyrkan vände mig ryggen.
Jag har iallafall skrivit ett brev med en vädjan till en av prällarna
att dom ska ge mig en ny chans och att vi får bli vänner igen.
Jag har ideér också, kyrkan är jobbar ju mycket myckt kulturarrangemang.
Tänk om man skulle skriva ihop ett teatermanus om en särskild händelse i bibeln.
Man startar upp en förening som jobbar med just detta där man köper in all
tänkbar utrustning som kan behövas för att göra en teater eller ett spel av detta.
Man införskaffar en buss och kanske en lastbil där man kan lasta in all utrustning
och sedan åker man på turné tillsammans och spelar upp detta spel i ett antal kyrkor
runt om i Sveriges land.
Man kanske skulle göra en engelsk översättning av det hela och åka över till England och spela upp
även där, jag tror det kunde bli stort, varför inte plocka med några musikinstrument och ha ett
band med som spelar musik till det hela också.
Sen drömmer jag om att bli scout också, att under 3 års tid få lära mig scouting
och sedan kan bli scoutledare själv, få bära en egen scoutskjorta.
I vissa församlingar sänder man radio, på webben och ut i etern, i Övik
finns en närradio, och min hemförsamling som jag var med i som jag vill tillbaka till
är medlem där, tänk om vi skulle bygga upp en egen radiostudio, jag tror det finns en.....
Då kan man sända radio några timmar i månaden.
Det finns mycket man kan göra, om man fick bli vän
med alla, kanske man kunde få ro i sitt liv, landa i nuet och börja leva igen.
Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0