Livet går vidare

Klockan går och här har man suttit ensam nu i 16 månader, knäckte mig nämligen i bastun förra våren efter
5 års ihålligt bastande så man vart lite dålig, sen är man ju sönderstressad så det behövdes verkligen,
varva ner och ta det lugnt, stress är farligt, det är slut med sånt nu.
Tror jag ska prova ta fram kommentarsfunktionen igen,
får se om man bara får skit o elände av er eller om man vågar läsa trevliga kommentarer.
Vad ska man göra av sitt liv?
Slösa bort det på datorspel?
Jag driver nämligen en virtuel bondgård i Farming Simulator,
dock får man lust att starta om spelet och starta en helt ny emellanåt....
Men man får se vad det blir av detta.
Annars hoppas jag på det bästa då mina 2 medborgarförslag tas upp i fullmäktige
på måndag om 3 veckor tror jag det blir, hoppas på det bästa.
Kanske kommunen hjälper mig att reda ut det som blivit fel med kyrkan så
man kan börja ta tag i sitt liv, visst har jag vänner men dom träffar jag bara om
jag går ut där jag vet att dom finns, men för oss ensamma finns mycket man kan göra.
Vad sägs om en förening där man bjuder in folk att vara med i en gemenskap,
man söker upp ensamma människor och låter dom vara med, man kanske kan ha en viss
hjälpverksamhet där man söker upp folk och hälsar på dom, hjälper folk att handla o.s.v.
om dom är sjuk eller dålig eller nått, helt ideellt gör man det, den som vill får ge en gåva till
föreningen som tack, det tror jag vore nått, man ska inte se det som en inkomstkälla
men det är ett bra sätt att få in lite extra bidrag - till föreningens verksamhet.
Jag sitter just nu och spelar Farming Simulator, ja det kanske jag nämnde,
annars lyssnar jag på Taizésånger, Taizé, ett kristet broderskap i Bourgogne Frankrike
som jag rekommenderar ett besök till, en bra plats att resa till om man vill göra en så
kallad "Inre resa" och ta sig tid för eftertanke, jag ska försöka
skriva mer om Taizé sedan om jag bara kan formulera mig rätt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0