Nu är gräset klippt

Jag är bara hyresgäst men hjälper till med klippning ändå,
grön vart jag av allt gräs också.
Gick och tänkte under tiden jag klippte också,
om jag har en förening och du är med i min verksamhet
så kommer vi i konflikt med varann och jag får nog av dig.
Vad skulle du då säga om jag sparkade ut dig och hela min förening
vänder dig ryggen?
Det har jag varit med om.
2 år senare hamnar du inför rätta för att du trakasserat mig och
sagt en massa saker, men istället för att reda ut konflikterna ser
jag till att få dig fälld med böter och skadestånd.
Är det så kyrkan behandlar unga och svaga människor?
Ja det är det faktiskt, dom vägrar möta mig och reda ut det som blivit fel,
men dom kan tänka sig att möta mig i tinget och få mig fälld,
men konflikterna finns ju ändå kvar.
Jag gick aldrig dit, jag var på Socialdemokraternas lokal och rensa skräp och
kärde ett skräplass till tippen, om inte kyrkan vill reda ut problemen vill inte jag
möta dom i tinget heller,  men vem vet, domaren kanske hade egett mig en timme
till att reda ut det som blivit fel, sen kunde allt bli bra.
Därför ser jag nu fram emot måndagen den 26 september - eller något sådant,
då kommer mina medborgarförslag tas upp och jag tänkar spela in det från närradion.
Jag hoppas på det bästa, konflilkter är till för att lösas, sen kan man lära sig nått av detta.
Löser man inte problemen får man leva med att ständigt bli kritiserad,
sen att folk inte vågar gå på det lokala badhuset bara för att dom vet att jag är där.
Mycket märkligt.....Flytta från stan om ni lider så mycket av att jag existerar!
Jaja, drömmen vore väl att få återvända till kyrkan och bli vän med alla,
börja göra nått igen, lära sig nya grejer, börja läsa lite,
jag skulle vilja bli scout, jag tror jag kunde bli en duktig scoutledare
om jag får 3 år på mig att lära mig scouting först, kan jag syssla med sånt
så länge jag trivs med det, det kan ge nya möjligheter.
Fick ett litet sug av att köpa terränghjuling också, om man sysslar med scouting är ju det
ett perfekt verktyg till att transportera packning och grejer ut i skogen då man ska ha läger och annat.
Om man ahde en scoutgrupp, och där bygger man då upp en liten enkel by med kåtor och kojor
av skogens egna råvaror, så får den byn bestå i flera år, kan man vara där 2 gånger i månaden kanske
och ha olika projekt och övningar, jag tror jag vet en skog som vore perfekt för detta,
den ägs t.o.m. av kyrkan.
Jag kanske får gå med min sjukersättning hela livet, får jag vara aktiv i kyrkan under tiden
och därifrån kanske få en liten extra slant på max 4000 kr i månaden kunde jag få en god ekonomi,
sen kan man bli aktiv på heltid och driva en egen verksamhet också.
Hade tankar på att skaffa garage dessutom, har ett väldigt bra boende nu, '
en helrenovering och nya möbler, sen bygger man ett eget garage där man
får plats med bil, veteranbil och annat, blir mycket garderober och skåp också.
Där skulle man kunna förvara scoutprylar och grejer man kan behöva,
man kanske t.o.m. köper en terränghjuling som man kan använda i scoutsammanhang.
Jakt kanske man ska prova nån gång men fiska står nog först på tur.
Jag frå nog en bra framtid, man är fri att göra vad man vill om dagarna
och då lägger man all tid på att utveckla en verksamhet man kan leva med där man
själv kan utvecklas och där man kan utveckla andra.
Man börjar i liten skala, senare kanske man ger sig ut på vandringar och expeditioner,
man kan nå långt.
Bor i Övik jag, cirka 10 mil till Solberg där vi har en populär skidbacke,
tänk att åka längdskidor dit, och sen åka längdskidor hem efter några dar,
man reser längs med den landsväg som går genom skog och terräng
så det är enkelt att ta sig till en bil om nått blir fel.
Bara en sån sak skulle kunna ge en massor med ny kunskap - och träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0