Vad händer ute i samhället idag?

Det är tufft att vara politiker, man får mest höra en massa klagomål, politikerna drar in sjukersättningar för cancersjuka personer som är sängliggandes o.s.v.
Men det verkar vara många sjuka idag då detta har varit på tapeten så länge,
så man kan börja fundera, varför inte sjukpensionera en del av dessa tills vidare,
låt dom få sjukpension tillv vidare tills dom är i skick för att att kanske gå ut i arbete igen.
Nej idag ska folk kämpa, är man sjuk och vill hålla sig hemma finns inte ens läkare som gör hembesök.
Hemsjukvård för en slant extra, skulle inte bli en kostnad, snarare leda till bättre hälsa för många.
Jag lever själv i utanförskap, sist jag verkligen var hemifrån var nog januari,
jag var nämligen på ett 8 timmar långt polisförhör.....
Sen dess har man hållt sig hemma, man har kännt sig lite dålig och vill vara hemma,
däremot bryter alla kontakten med en då, jag har insett det, jag har bara 3 vänner.
Folk skiter i oss som inte är som andra, blir man sjuk o dålig så kan folk inte ta sig tid att
komma o hälsa på, titta till en för man är dålig, snacka om att sparka på dom som redan ligger.
Man måste kämpa för allt, det är nått jag vill jobba för politiskt, vi som är utstött och svaga,
vi ska ha en kontaktperson inom kommunen som kan ge en det stöd man behöver, det ska inte vara
snack om några regler, det krävs läkarutlåtande för att få hjälp att handla o.s.v.
Vill jag vara hemma och ta det lugnt ska väl kommunen kunna ge mig det stöd jag behöver, men icke.
Inte har man nån familj som bryr sig heller, men en snäll hyresvärd som handlar åt mig, det har jag.
Jag har iallafall skrivit ett brev till en präst, bönat och bett att jag vill få en ny chans inom kyrkan.
dom vet hur jag har det, dom vet hur ensam jag är, varför inte bli vänner igen?
Eller så klappar man igen butiken och skiter i allt - och alla.
Men man ska kämpa till man får rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0